24 Mart 2009 Salı

Bu Seri Bitmesin


Bitmesin, evet bitmesin. İspanya'nın en kaliteli iki takımı karşı karşıya. Ortadaki hedef Final Four. Oyuncular güzel, organizasyonlar güzel, kurulu sistemler zaten güzel. Seyirci de güzel be. Uzasın bu seri sonuna kadar, orada da bitmesin, maç uzasın. Bir kere, iki kere, üç kere...

Yabancı forumlardan tutun da, gazetelere, sitelere kadar birçok yerde bu seriye dair yorumları okudum. Barcelona herkesi büyülemiş olacak ki üç sezondur Final Four yapan Tau bir çırpıda köşeye atılmış. Tabi son maçta Olympiacos'a yenilince bu tür yorumlara da hak vermiyor değilim.

Ortada bir gerçek var. Mükemmel olacak ve muhtemelen son maça sarkacak. Kadro derinliği Barcelona'da biraz daha fazla gibi gözükse de zaman zaman rotasyon ayarlarken koç Pascual'in takımın ritmini bozduğunu düşünüyorum. Geniş kadrolarda da bu tür sorunlar sık sık karşımıza çıkıyor. Tau'da da fena kadro yok ama sonuca gidecek adam daha az sanki.

Serinin en önemli maçı ilk maç. Tau ya ilk maçta rakibe indirecek darbeyi yada son maçta. Barcelona avantajlı bir kere normal şartlarda. İlk maçta indirebilir çünkü Barcelona daha dün çok yorucu bir maça çıktı 60 dakikalık. Bu kadar uzatmaya, yormaya değer miydi bilmiyorum. İspanya Ligi ile ilgili yazımda da yazmıştım. Tau Cumartesi oynuyor ama Barcelona Pazar. Bence haksızlık olmuş. Bu etkileyecektir Barcelona'yı. Tamam yeri geliyor takımlar üç maç ardarda yapabiliyorlar ama 60 dakikanın üstüne ligdeki en büyük rakibinle bir de Euroleague maçına çıkarsan etkilenmemen imkansız. Ben bu yüzden ilk maçta bir sürpriz bekliyorum. Sürpriz dediğimiz de deplasman galibiyeti yani. Bu maçın sürprizi mi olur yoksa?

Barcelona'da son haftalarda çıkışa geçen Navarro en büyük silah olacak. Tabi ustaca yaptırdığı fauller ve yüksek yüzde ile faul atması ile birlikte. Navarro'ya bu şansı vermemeli Tau. Diğer tarafta da Rakocevic benzer bir rolde olacak. Daha skorer gibi görünse de Navarro kadar tecrübe konuşturacak durumda değil. Diğer önemli eşleşme de Teletovic ile Ersan arasında olabilir. Ersan savunmasıyla Teletovic'i durdurmaya çalışacaktır. Bazen aşırı şut deneyerek ritmini kaybedebiliyor Boşnak oyuncu. Ersan Teletovic'e yüzdeli mi attırır, saçmalatır mı bilemiyorum çünkü bazen Ersan da çok kolay faul yapabiliyor. En önemli eşleşme de pota altında aslında. Splitter canı ciğer olacak Tau'nun. Santiago, Fran Vazquez ve Andersen hücumda neyse de savunmada tutamazlar Splitter'i. Tahminim maç başına 20 ranking yapar. Ben de ona güveniyorum ya. Tabi kenardan Will McDonald'ın katkısı da önemli. Tau bu noktayı kullanabilirse ilk maçta darbeyi vurabilir.

Toparlamak gerekirse ben Tau'yu daha avantajlı görüyorum. Barcelona'nın yıldızları ve kadrosu önde gibi dursa da Tau karşısında mutlaka patlak vereceklerdir. İlk dileğimi tekrarlıyorum. Bu seri kolay kolay bitmesin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder